Målning - Före och efter första lagret

FÖRE:


EFTER FÖRSTA LAGRET


Idag har jag hjälpt M's pappa att måla hans hall. Jag hade mycket färg över efter jag hade målat fondväggen i mitt sovrum så han fick den av mig eftersom hans hall såg förjävlig ut. Eftersom han aldrig fått hjälp från hans hyresvärd som hyresvärden faktiskt lovade för ett år sedan så tröttnade han och så målade vi idag.

Det tog ungefär 2 timmar alla måla hela hallen. På första bilden ser ni den värsta väggen av alla i hallen. Där det är spacklat var det hål som Rocky hade gjort för ett bra tag sedan. Så det var inte där när vi flyttade in, men resten var det. Hur många gånger vi än sa till så hände inget. På efter första lagret-bilden så ser ni samma vägg efter första lagret färg. Nu ska väggarna så torka i ca 4 timmar och sedan ska jag måla andra lagret och sen är det klart.

Sen blir det till att måla listerna vita imorgon och sätta upp dom på måndag efter jag slutat skolan.

0 Kommentarer

Läs innan du kommenterar
- Jag är inte intresserad av gratissidor som pointshop, gratis bio, gratismackup m.m. Jag är redan medlem på dom flesta sådana sidor.
- Alla kommentarer som är stötande raderas direkt.
- Jag godkänner inte Anonyma kommentarer oavsett om det finns epost eller bloggadress med i kommentaren. Det måste stå ett riktigt namn i kommentaren.
- Jag orkar inte läsa andras bloggar som kommenterar för att göra reklam för sin egna blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0